понеделник, 27 май 2013 г.

Примерен отчет за стаж


(Пример за това как писането, а и четенето на отчет може да доставя удоволствие.)

автор: Росен Трайков 296218

Стажът става все по-съществен и наложителен за всяка една работа и може да предложи много опит на студенти, които се надяват да напредват в сферата на своето образование. Но как да извлечем най-полезното от стажантската програма? Аз лично правих 6 неща.
1. Говорих: Случваше се да стоя на изолираното си бюро изобилно зареден с въпроси какво се предполага от мен да правя. Бях в абсолютен застой на стола, защото бях до някаква степен притеснен да се разхождам напред-назад или да преча на някого. Рядко ставах от бюрото си, но с течение на времето присъствието ми започна да се усеща в стаята, за което най-вече помогна задаването на въпроси. Много по-лесно се върши работа, когато има комуникация между хората. Екипът бързо ме прие и вече не се чувствах отделен в един ъгъл на стаята... въпреки че все още бях.2. Натоварвах се: Организацията, в която бях е политическа. Не знам какъв е нормалният брой на задачите, които се възлагат на стажант в политическа партия, но не беше минал и час от първия ми ден, когато се озовах пред монитора, слушайки интервюта, които трябваше да резюмирам. После четох статии, които трябваше да анализирам. Аз бях доволен, че мога да допринеса с моя труд и затова нямах претенции колко работа ми се възлагаше.3. Работех усилено: Това е нормално, но все пак гледах да не губя време. Бях там, за да работя, освен това, те можеха изобщо да не ми дадат тази възможност. Трябваше да се възползвам от нея.4. Имитирах колегите си: нямам предвид играта, в която се повтаря всичко, което някой казва или прави, просто , за да ги ядосаме. Гледах ги как общуваха, как говореха, как се обличаха. Например, ако всички бяха там в 9:00, това означаваше, че и аз трябва да съм там в 9:00 или по-рано.5. Разговарях с колегите си: Колегите ми имаха опит и очевидно са успели да се реализират в това поле. Важно беше за мен да разбера как да стигнали до тук, какви съвети можеха да ми предложат. Много може да се научи от това, а и да се създадат някои добри идеи.6. Бях благодарен: Разбира се, най-нормалното нещо е да се отдаде благодарност. Затова им благодарих за опита и възможността да работя с тях. Това ще им остави добър спомен и едно запазване на изградените връзки и взаимоотношения, което може да помогне и на двете страни за в бъдеще.

Няма коментари: